Tekeningen en bewegwijzering voor theaterfestival 2 Turven Hoog

April 3, 2011

2 Turven Hoog is een theaterfestival speciaal voor peuters en kleuters. Het vindt elk voorjaar plaats in de schouwburg van Almere; een prachtig strak vormgegeven gebouw. Van binnen is het net een schoon wit tekenvel… (alleen mocht ik niet op die muren tekenen)

 

Aan mij werd gevraagd om de bewegwijzering voor het festival te ontwerpen. Omdat de doelgroep maar 2 turven hoog is, maakte ik tekeningen dicht bij de grond…

 

Vrolijke voertuigen vergezellen je langs de weggetjes door de schouwburg. De tekeningen maakte ik met zwarte inkt op wit karton en plakte ik met blu-tac op de muren, zodat die er na het festival weer  vanaf konden worden gehaald.

De gestreepte weggetjes maakte ik van witte plastic vloerstickers die speciaal op maat gesneden waren.

 

 

Om de bewegwijzering compleet te maken maakte ik er voor de volwassenen nog wat borden bij…  in geschreven handschift, zodat het goed bij de tekeningen paste…

 

De bewegwijzering pakte erg goed uit en ik ben nog steeds blij met het resultaat!

De originele tekeningen op karton worden nu in kinderboekenwinkel De Zevensprong in Tilburg verkocht.

 

2 Responses to “Tekeningen en bewegwijzering voor theaterfestival 2 Turven Hoog”

  1. Tricia Says:

    I’m really enjoying the design and layout of your site. It’s a very easy on the eyes which makes it much more pleasant for me
    to come here and visit more often. Did you
    hire out a developer to create your theme? Excellent work!

    • marieke Says:

      Hello Tricia,
      Thanks for your message and your visit to my blog. Actually, the design you see here is one of the free wordpress themes which you can choose (amongst many others) when you create a blog on wordpress. I also like this design very much because of its clarity and simplicity. Its great for drawings or other visuals. The design is called ‘simpla’.
      greetings Marieke


Leave a Reply

